Financieel

Waarom wijzigen de prijzen als ik definitief wil gaan boeken?

Pas na het controleren van de beschikbaarheid wordt de actuele prijs berekend.


Zijn er reserverings-, dossier,- of administratiekosten?

TravelAssist berekent geen reserverings-, dossier,- of administratiekosten.


Wanneer ontvang ik de factuur?

Direct na de boeking per email (met pdf bijlage).


Als ik als reisagent een boeking maak via TIM, aan wie doet de eindklant de betaling?

Aan de reisagent.


Hoe hoog is de aanbetaling?

Onze boekingen bestaan tenminste uit een accommodatie en een vlucht. Deze vlucht kopen wij non-refundable in en dient door ons direct voldaan te worden bij boeking. Wij vragen daarom een aanbetaling van 30% bij een boeking. In het zeldzame geval dat de vlucht een hoger percentage van het pakket uitmaakt, zal de aanbetaling dynamisch hoger worden. Om het boekingsproces eenvoudig te maken, vragen wij om een depot bij ons te storten van minimaal € 1500. Dit depot wordt gebruikt om de aanbetaling van tenminste 30% automatisch op dit depot te reserveren. Dit heeft als voordeel dat jij en je medewerkers in TIM kunnen boeken zonder een transactie met een creditcard of een Ideal betaling te hoeven doen. De borg is minimaal € 1500 en mag naar keuze hoger zijn. Je kunt een boeking van maximaal € 5000 maken op basis van deze borg (€ 1500 is 30% van € 5000). Vervolgens ontvang je na boeking je factuur in BAS zodat je de aanbetaling kunt doen. De restantbetaling dient 4 weken voor vertrek in ons bezit te zijn, voor de restantbetaling geldt hetzelfde, die kun je ook weer via je BAS betalingsstaat laten lopen.


Waarom moet ik borg betalen?

Om het boekingsproces eenvoudig te maken, vragen wij om een borg van minimaal € 1500. Dit bedrag wordt gebruikt om de aanbetaling van tenminste 30% te reserveren. Dit heeft als voordeel dat je in TIM kunt boeken zonder een transactie met een creditcard of een Ideal betaling te doen. De borg is minimaal € 1500 en mag naar keuze hoger zijn. Je kunt een boeking van maximaal € 5000 maken op basis van deze borg (€ 1500 is 30% van € 5000). Het depot wordt niet geblokkeerd voor restantbetalingen, dit loopt helemaal buiten het depot om. Ook bij last minutes die direct 100% betaalbaar zijn, wordt alleen de aanbetaling geblokkeerd in de borg.


Kan ik ook kiezen voor een andere betalingsvorm dan borg?

Er is op dit moment geen alternatief voor het storten van de borg. We onderzoeken momenteel wel de mogelijkheden van creditcard betalingen en Ideal betalingen. Tot die tijd kunnen we je geen alternatief bieden en ook als we die betalingsmogelijkheden straks bieden, sluiten we niet uit dat we de borgbetaling nog steeds in stand houden. Pas als je een borg stort, kun je ook daadwerkelijk gaan boeken. Je kunt wel een voorstel naar pdf printen dus je kunt eigenlijk al alles doen, behalve daadwerkelijk boeken.


Hoe werkt de (aan)betaling van de reis?

Bij het boeken wordt de aanbetaling gereserveerd binnen jouw borgbedrag. Je ontvangt per omgaande een boekingsbevestiging/factuur per mail waarop je binnen 1 dag de aanbetaling dient te doen zodat jouw borg weer beschikbaar is voor nieuwe boekingen. Het restantbedrag is afhankelijk van de reisdatum en wordt weergegeven op de factuur.


Hoe kan ik de reis betalen?

Onze factuur wordt automatisch in jouw BAS systeem geladen zodat je op de gebruikelijke wijze de betaling kunt doen.


Hoe weet ik of de betaling in goede orde is ontvangen?

Je ontvangt na verwerking van jouw betaling een e-mail met betalingsbevestiging.


Hoeveel commissie biedt TravelAssist?

Voor vragen over de hoogte van de commissie kunt u bellen met TravelAssist op 085-0471851.


Kan ik mijn commissie verhogen?

Dit kan onder de knop ‘Commissie instellingen’ in de Topnavigatie.


Zijn de genoemde prijzen per persoon?

De getoonde prijzen zijn per persoon.


Hoe wordt omgegaan met kinderprijzen?

Deze zijn reeds verwerkt in de zoekopdracht resultaten.


Ik heb mijn commissie verhoogt, kan ik deze terug vinden op de factuur?

Wij kunnen onze factuur niet aanpassen omdat de extra commissie geen transactie tussen ons en jullie is. In onze factuur staat het bruto en het netto bedrag zoals die in de oorspronkelijke reissom aan de orde zijn. Wij passen dus onze factuur niet aan, maar wat we wel doen is de door de reisagent aangepaste reissom naar BAS sturen. In de ‘booking recap’ die we naar BAS sturen staat de gemaakte boeking inclusief verhoogde verkoopprijs. Je kunt in de ‘booking recap’ in BAS dus de aangepaste bedragen terugvinden en die ook ‘labelen’ als extra commissie.


Wij werken met meerdere kantoren, moeten we dan meerdere keren borg storten?

Nee dat hoeft niet, je kunt 1 borg storten en met meerdere agenten (ANVR nummers werken). Het is zo dat in TIM 1 reisagent als ‘moeder’ (main agency) wordt opgegeven, daarnaast kunnen we de overige filialen of overige ANVR nummers van hetzelfde bedrijf als ‘dochters’ (child agency) opnemen zodat deze allemaal aan elkaar gekoppeld zijn. Op deze wijze hoeft er maar eenmalig een overeenkomst getekend te worden en ook eenmalig borg gestort te worden. Deze borg wordt door zowel de ‘moeder’ en de ‘dochters’ gebruikt en gedeeld.