Zoeken en boeken

Hoe zoek en boek ik een reis?

  1. Ga naar TIM.
  2. Log in met je login gegevens.
  3. Selecteer je agentschap. Klik daarna op ‘Ok’ om naar het zoekscherm te gaan.
  4. Vul de gewenste luchthaven in ( 3-letter code of volledige naam) en selecteer de gewenste reisdatum en reis duur in (aantal dagen)
  5. Klik vervolgens op ‘Zoeken’ om de zoekresultaten van je zoekopdracht te zien. Je kan de hotels sorteren op prijs en aantal sterren en bij ‘vertrekluchthaven’ de gewenste luchthaven selecteren.
  6. Klik de gewenste reis aan in het overzicht. Op de detailpagina van het geselecteerde hotel zie je o.a. alle kamermogelijkheden, de vluchtinformatie, de totaalprijs, foto’s en de locatie van de accommodatie en informatie over de faciliteiten.
  7. Klik op ‘selecteer vlucht’ om de vluchtdetails te zien.
  8. Klik op ‘controleer beschikbaarheid’ om na te gaan of deze reis nog beschikbaar is.
    Daarna ziet u het totale overzicht van de geselecteerde reis.
  9. Als u tevreden bent met uw keuze klikt u op ‘Boeken’ om de persoonsgegevens van uw klant in te voeren.
    Hierna krijgt u een overzicht van de gekozen reis inclusief de persoonsgegevens en de totaalprijs.
  10. Klik op ‘volgende’ om de boeking definitief te maken.

De boeking is met succes geplaatst.


Waarom kan ik geen reizen vinden?

Als er geen reisperiode is geselecteerd, toont TIM alleen reizen voor de komende 3 maanden. Het is mogelijk dat er pas 3 maanden na de huidige datum een reis beschikbaar is.
Het kan ook gebeuren dat dat er voor uw ingevoerde gegevens geen reis beschikbaar is. Probeer je zoekopties aan te passen.


Hoe betrouwbaar is TIM?

TIM laat alleen touroperators zien die aangesloten zijn bij ANVR, SGR en de Calamiteitenfonds.


Is het mogelijk om GIATA codes op te zoeken?

Je kunt er op zoeken als je het ID weet. Het is tot nu toe niet mogelijk om te zoeken op een naam en daarmee direct het ID te achterhalen. Dit kan wel door te klikken op de accommodatie en de ID uit de URL te halen.


Is het mogelijk om te zoeken op faciliteiten?

Momenteel niet. Wij hebben de faciliteiten toegevoegd die de beddenbanken ons in de aangeleverde data aanbieden. Als we een zoekfilter toevoegen zijn we afhankelijk van de data kwaliteit (of bedbanken het goed en überhaupt hebben ingevuld, dat kan dus ook betekenen dat het zoekresultaat niet 100% kloppend is).


Is het mogelijk om in het zoekresultaat aan te vinken welke voorstellen opgenomen moeten worden in een pdf naar de klant?

Dit kan in een B2C omgeving welke op termijn kan worden toegevoegd.


Waar komt de informatie over de kamertypes vandaan?

De weergave van deze informatie (ook wel: non bookable content) komt rechtstreeks van de door ons gecontracteerde beddenbanken. Het onderscheid in beddenbanken is zichtbaar door aanbieder A, B etc. Wij hebben geen eigen content aanvullend op deze informatie.


Welke accommodaties zijn beschikbaar in het totale programma?

Zie TIM, het zijn te veel om in een overzicht te zetten. Als je een specifiek hotel wilt weten, kun je in TIM op accommodatienaam zoeken.


Is het mogelijk om multi room te boeken?

Wij hebben de functionaliteit ‘multiroom’ oftewel meerdere accommodaties in 1 boeking, momenteel niet geïmplementeerd.


Na invullen persoonsgegevens, moet je aanklikken dat je akkoord gaat met de voorwaarden hotel. Waarom wordt hier niks getoond?

In de meeste gevallen worden hier specifieke voorwaarden van het hotel getoond, soms zijn er echter geen aanvullende voorwaarden en dan is dit scherm leeg.


Kan ik een voorkeur bij mijn boeking opgeven?

In TIM is dit nog niet mogelijk. Wel kun je een voorkeur doorgeven door een e-mail te sturen naar info@travelassist.nl.


Kan ik zoeken op reviews?

Zoeken op score (cijfer) kan niet, er is wel een linkje naar Zoover toegevoegd per accommodatie.